4 gode råds til valg af webhotel

Om du har en personlig eller hjemmeside til virksomhed, så er en af de vigtigste ting før du vælger at designe og lave din hjemmeside, at vælge den helt rette webhoteludbyder. Jeg kan gøre det nemt for dig og simpelthen bare anbefale UnoEuro og glem nu ikke kuponkoden. UnoEuro har vist sig gang på gang at være en helt fantastisk udbyder på rigtig mange forskellige faktorer, men nu tilbage til vores råd. Der er mange forskellige udbydere som reklamere over det hele på internettet som rigtig gerne vil have dine penge. Men hop endelig ikke til den første du ser, da der er mange faktorer som du skal overvejer før, at du kan vælge den bedste til dit behov.

Råd 1 – Tænk på dit behov

Hvis du skal have en personlig hjemmeside eller blog, så kunne du måske klare dig med et gratis alternative som Blogspot, WordPress.com (som denne blog) osv. som virker rigtig godt for mindre blogs. Men er du derimod en virksomhedsejer, så er en gratis løsning ikke det rette valg, da man ofte ikke har de samme muligheder og fleksibilitet. For eksempel så kan ikke alle steder tilkøbe sig sit eget domæne som er en rigtig stor del af internet-identificering og branding. Der bliver også ofte tilføjet reklamer på din hjemmeside som udbyderen selv tjener penge på og ikke dig selv. Alt i alt, er det noget som dine kunder ikke vil synes særlig godt om og jeg kan derfor kun anbefale, at du køber dit eget webhosting så du har 100% kontrol og styring.

Råd 2 – Tjek funktioner hos webhotel-udbyderen

Hold gode øje med om udbyderen har de funktioner du har brug for og om deres system understøtter din hjemmeside. Noget du skal kigge efter er MySQL, PHP, ASP og hvad der angår de mere synlige funktioner kunne være, om der er adgang til email viderestilling, FTP adgang, website-builder osv.

Råd 3 – Hvor meget plads skal du bruge til din hjemmeside?

Pladsforbruget afhænger af faktorer såsom grafik, databaser og andre “funktioner” du har brug for på din hjemmeside. Og når du kigger på behovet for plads, så er det også vigtigt at nævne trafik. Trafik er alt det data som bliver hentet/downloadet af dine besøgende såsom billeder, musik, tekst osv. (som vi kender fra vores computer eller Mac, så bruger mediefiler meget mere plads end fx dokumenter). Der er mange udbydere som ikke giver dig præcis information om hvor meget trafik du må bruge, men i stedet siger “trafik til 20.000 besøgende per måned”. Generelt vil jeg anbefale dig, at holde dig væk fra de udbydere, men find en som reklamere med GB/TB osv., altså konkrete og brugbare tal.

Råd 4 – Har du et stramt budget?

Hvis dit budget er lidt stramt, så skal du huske på, at man generelt får hvad man betaler for. Dit billigste er ikke altid de bedste – dog hvad der angår UnoEuro, så er de godt nok de bedste til prisen. Men, det er nu du skal sammenligne forskellige webhoteller og ikke bare på prisen, men også på de funktioner, plads, trafik osv. man får. Man betaler måske lidt mindre hos en udbyder, men så får man måske ofte lidt mindre funktioner hos dem og for en skilling mere, så kunne man få det hele – hold øjnene åbne.

For at finde det bedste webhotel som passer dine behov, så kræver det en del undersøgelse og sammenligninger før, at du bestemmer dig for en udbyder.

Om UnoEuro

UnoEuro har rigtig mange gange fået en hel del rosende ord med på vejen fra et hav af de mange kunder, der har valgt at gøre brug af denne udbyder af webhoteller.

Uanset om du er privatperson eller virksomhed, vil der være gode muligheder for at købe dig til et fremragende webhotel igennem UnoEuro, og du skal bestemt ikke være et sekund i tvivl om, at der helt afgjort kan være et hav af fordele ved, at du gør brug af netop denne udbyder af webhoteller fremfor at gøre brug af nogle af de mange andre, der findes rundt omkring.

Nogle af de fordele som du blandt andet kan regne med at finde hos UnoEuro er blandt andet en super god service, fleksible løsninger, god stabilitet og ikke mindst et prisniveau, der er intet mindre end fremragende.

God service og fleksible løsninger

En stor fordel for dig der står og skal bruge et webhotel er naturligvis, at du altid kan komme i kontakt med udbyderen, hvis du på et tidspunkt har behov for at få en hjælpende hånd, og det må bestemt siges at være en fordel uanset, om du står og skal bruge hjælp som privatkunde eller erhvervskunde hos udbyderen.

Fleksibilitet bliver desuden vægtet særdeles højt hos dem, og det betyder med andre ord, at man altid roligt kan regne med, at man vil kunne få opgraderet sin nuværende løsning, hvis man mener, at det er noget, som der vil være behov for.

unoeuro-webhotel

Står du eksempelvis netop nu og blot har brug for et mindre webhotel, hvor der ikke er særlig meget plads på, og hvor der blot skal være tilstrækkeligt med plads og funktioner til et enkelt domæne, har du muligheden for på et senere tidspunkt at opgradere til en større løsning, den dag dit behov måtte opstå. Dette er rigtig rart, og det er også en af de mange gode grunde til, at der er flere og flere folk, der vælger at gøre brug af dem.

Skarpe priser

Såfremt du er blandt en af de mange personer, der gerne vil gøre brug af en virksomhed som UnoEuro, skal du vide, at der vil være rigtig fine muligheder for at finde en løsning præcis til dit behov, og så vil der desuden også være rigtig fine muligheder for at kunne finde priser, der er særdeles attraktive.

Det er faktisk sådan, at man altid kan være stensikker på at finde knivskarpe priser uanset, om man skal have lavet en større eller mindre løsning, og det gør med andre ord, at du altid roligt kan regne med at finde et godt webhotel gennem UnoEuro, som vil passe super godt til det behov, som du måtte have.

Sådan laver du en god landing page

Det er let nok at skabe en landing page, men at skabe en landing page som med succes konverterer er lidt sværere. I dette indlæg vil vi eksaminere hvad en landing page rent faktisk er samt hvordan du kan skabe en som tiltaler dine kunder og med succes konverterer.

Hvad er en landing page?

En landing page er en side som dine brugere lander på igennem trafikkilder på internettet. Disse kilder kan for eksempel være indlæg på sociale medier, indlæg på en blog, eller reklamer. Landing pages er specialiserede sider som designes med det formål at få dine brugere til at handle. De mest unødvendige elementer fjernes og fokus holdes på at tiltale brugeren, så han eller hun handler på din opfordring. Landing pages hjælper med at uddanne dine kunder og opfordrer dem til at købe dine produkter fremfor at vinduesshoppe.

Sådan skaber du en landing page som med succes konverterer

Det er enkelt at skabe en landing plage. De fleste hjemmesideskabeloner giver mulighed for at vælge et ’landing page’ layout, hvilket skaber en simpel side. Dette layout er let at skabe – det rigtige arbejde går først i gang når du skal håndtere kopiering, medierne, og andre sideelementer.

  1. Lokkende overskrifter: Det er vigtigt at formidle meningen med din landing page med en overskrift som får brugeren til at læse videre. Overskriften skal opsummere hvad siden handler om samt skabe en slags følelsesmæssig spænding for at få den besøgende til at læse hele siden.
  2. Skab en følelse af uopsættelighed: Der er mange måder at skabe en følelse af uopsættelighed på en landing page. Du kan for eksempel indarbejde en nedtællingstimer eller sørge for at dine tilbud kun er gyldige indenfor visse tidsrum. En anden måde du kan gøre dette på er ved at begrænse det mulige antal af downloads eller registreringer. Denne følelse af uopsættelighed opfordrer dine brugere til at handle hurtigt.
  3. Opbyg tillad igennem troværdighed: Der er mange måder hvorpå du kan fremvise din troværdighed. En af de mest almindelige måder at gøre det på er at fremvise tidligere kunders udtalelser. En anden måde at gøre det på er fremhæve godkendelser fra andre forretningsejere indenfor dit område. Du kan endda fremhæve din troværdighed ved at fremvise dit antal af fans på sociale medier, hvis antallet er højt nok.
  4. Opfordre dine brugere til at handle: Hvis dine brugere når til bunden af din landing page, så bliver du nødt til at have indarbejdet en opfordring som inspirerer dem til at handle. De fleste af disse opfordringer fremvises som knapper, så du bliver nødt til at sørge for at din valgte knap skiller sig ud og er handlingsorienteret. Derudover skal du være sikker på er der kun kan ske én ting når der bliver trykket på handlingsknappen.
  5. Udsæt siden for en test og ændre den følgelig: Når du først skaber din landing page bliver du nødt til at lave lidt gættearbejde baseret på tidligere interaktioner med dine kunder samt din egen intuition. Ved at spore og teste små variabler på din landing page vil du med tiden kunne skabe en landing page som har mere succes med konvertering. Når du tester hjemmesiden skal du sørge for at isolere hvert element og afprøve dem en af gangen. Det tager lidt længere end at teste det hele på samme tid, men det er den eneste måde at finde ud af præcis hvad der virker og hvad der ikke gør. Med tiden vil du indsamle nok data til at kunne skabe et design til en landing page som har masser af succes med konvertering fra starten af.

En optimeret landing page kan gøre rigtig meget for din hjemmeside og din konvertering – hvilket kan betyde større omkostning i sidste ende.
landing-page-optimization